194 afişări

Nivelul de informare în R. Moldova rămâne problematic în special în cazul cetăţenilor simpli. Accesul la informaţie este limitat pentru populaţia rurală, mai ales femeilor şi persoanelor din familii defavorizate, care nu ştiu nici măcar unde să se adreseze pentru a primi un ajutor social sau chiar un sfat.

Pentru a îmbunătăţi accesul la informaţii şi servicii de calitate, a fost formulată o nouă abordare, bazată pe modelul «ghişeului unic». Este vorba despre Biroul Comun de Informaţii şi Servicii.

Astfel, în 2010, au fost selectate 4 raioane pilot: Sîngerei, Nisporeni, Teleneşti şi Cantemir pentru implementarea activităţilor. Pe parcurs au apărut deja primele rezultate ale acestui birou.

Biroul Comun de Informaţii şi Servicii oferă spaţiu pentru mai mult de nouă prestatori de servicii în domeniile angajării în cîmpul muncii, protecției sociale, dezvoltării afacerilor, agriculturii, cadastru și altele. Iar în cele mai îndepărtate primării biroul organizează în mod sistematic vizite ale echipei mobile pentru a aduce serviciile mai aproape de populaţia rurală.

Implementarea Biroului Comun de Informaţii şi Servicii, este realizată de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi Ministerul Economiei cu facilitarea UN Women şi suportul financiar al Guvernului Suediei în cadrul programului «Abilitarea economică a femeilor prin creşterea oportunităţilor de angajare în cîmpul muncii în Republica Moldova» pentru 2010-2013.

Reporter de Gardă:

Realizarea acestui program este posibilă graţie ajutorului generos al poporului american oferit prin intermediul Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), în cadrul Programului FHI 360 Consolidarea Societăţii Civile în Moldova (MCSSP). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă în mod necesar poziţia USAID, Guvernului SUA sau FHI 360.

Comentează: